Sahabat Purnama

Ahad, 25 Oktober 2009

Nasihat Pemuda Pas kepada ADUN Kota Siputeh

ALOR SETAR- Pemuda Pas Kedah ‘menasihatkan’ Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kota Siputeh, Datuk Abu Hasan Sarif supaya tidak berasa risau menghadapi tindakan Speaker DUN Kedah, Datuk Dr Abdul Isa Ismail yang memohon kepada mahkamah menyemak semula keputusan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengekalkan kedudukan beliau.

:Ketua Penerangan Pemuda Pas Kedah, Mohd Nasir Zakaria berkata, jika Abu Hasan berasa dirinya tidak bersalah, beliau tidak perlu gusar untuk berhadapan dengan masyarakat.

“Seorang pemimpin tidak perlu gentar ataupun berasa takut untuk berhadapan dengan masyarakat sekiranya beliau tidak melakukan apa-apa kesalahan. Jadi apabila Abu Hasan mengambil tindakan mendiamkan diri ini seolah-olah beliau takut berhadapan dengan tindakan yang dikenakan kepada beliau dan ini mampu menghilangkan kepercayaan rakyat terhadap beliau,” katanya.

Mohd Nasir yang juga Ahli Parlimen Padang Terap berkata, Abu Hasan perlu bersikap terbuka, bukan sahaja kepada rakyat yang memberi kepercayaan kepada beliau untuk menjaga kebajikan mereka malahan musuh politik.

Menurutnya, dengan bersikap terbuka, ia mampu menyakinkan rakyat bahawa beliau seorang pemimpin yang mempunyai keyakinan yang tinggi dan mengutamakan rakyat di kawasan tersebut.

sinarharian

Tiada ulasan: