Sahabat Purnama

Sabtu, 5 Disember 2009

Sokongan Tidak Berbelah Bahagi

http://buletinonline.net/images/stories/berita15/DSC00747.jpg-Seluruh rakyat pelbagai bangsa berhimpun di Dataran Tok Guru


Seawal jam 8 pagi, Dataran Ilmu mula dipenuhi oleh ahli-ahli dan penyokong PAS serta penyokong Mursyidul Am, Dato’ Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat (TGNA) yang datang berduyun-duyun dari kawasan berhampiran di Kota Bharu mahu pun daerah-daerah lain di negeri Kelantan.

Kehadiran mereka kali ini bukan sekadar untuk mengikuti kuliah mingguan yang biasa diberikan oleh Menteri Besar Kelantan itu, bahkan mereka hadir untuk menyatakan sokongan yang tidak berbelah bahagi terhadap pemerintahan dan kepimpinan TGNA.


Hujan renyai-renyai yang turun tidak langsung mematahkan semangat mereka, malah para hadirin langsung tidak berganjak dari tempat masing-masing walaupun basah disiram air.

PAS Kelantan hari ini menunjukkan kekuatannya dalam mempertahankan kepimpinan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dengan mengetuai satu perhimpunan seramai 5,000 rakyat bagi mengisytiharkan sokongan kepada Mursyidul Am PAS itu.

Perhimpunan itu yang bermula dengan kuliah mingguan Nik Aziz di ibu pejabat PAS Kelantan dekat sini, berakhir dengan penyerahan memorandum sokongan oleh Setiausaha PAS negeri Mohd Zaki Ibrahim.

“PAS Kelantan tetap memberi sokongan dan taat setia yang tidak berbelah bagi terhadap kepimpinan Nik Aziz dalam pentadbiran dan parti,” katanya dipetik Bernama._buletinonline

Tiada ulasan: