Sahabat Purnama

Rabu, 6 Januari 2010

Rogol: 8 suspek diburu


PASIR PUTEH - Polis giat mengesan lapan lelaki yang dipercayai dapat membantu siasatan kes rogol yang dilaporkan berlaku bulan lepas di Kampung Dalam Ru, dekat sini.

Ketua Polis Daerah Pasir Puteh, Deputi Superintendan Mohd Kamal Zainal berkata, polis menahan seorang lelaki tidak lama selepas kejadian itu sebelum berjaya menahan seorang lagi semalam.

Menurutnya, lapan lagi rakan lelaki tersebut sudah dikenal pasti dan serbuan ke rumah semua suspek sudah dibuat, namun mereka tidak berada di rumah.

“Lelaki berusia antara 16 hingga 20 tahun itu dipercayai merogol dua gadis berusia 15 tahun dalam sebuah pondok kosong di Kampung Dalam Ru.

“Daripada maklumat yang kita dapat, terdapat suspek daripada daerah ini dan Besut yang sememangnya dikenali mangsa,” katanya.

Mohd Kamal berkata, polis percaya lapan lelaki yang diburu dapat membantu menyelsaikan siasatan� kes di bawah seksyen 336 Kanun Keseksaan itu.

Mereka yang diburu katanya, dipercayai bersembunyi bagi mengelak ditahan polis selepas dua rakan mereka ditahan.

“Saya berharap keluarga mereka memberi kerjasama kerana polis akan terus menjejaki mereka yang dipercayai terlibat dalam kejadian tersebut.

“Kami meminta orang ramai yang mengetahui maklumat mengenai kejadian itu tampil membantu siasatan polis,” katanya kepada Sinar Harian.

Dalam kejadian pertengahan Disember lepas, mangsa dikatakan membonceng motosikal suspek yang membawa mereka ke sebuah pondok kosong sebelum rakan-rakan suspek ke lokasi tersebut dan merogol mangsa secara bergilir-gilir.

Mangsa yang masih bersekolah di sebuah sekolah menengah di Bachok itu kemudiannya membuat laporan� di Balai Polis Cherang Ruku._sinarharian

Tiada ulasan: