Sahabat Purnama

Selasa, 13 Oktober 2009

ISA KEMBALI DAA...

norhalim mh

PRK Bagan Pinang telah melabuhkan tirainya, PAS yang mewakili Pakatan Rakyat belum mampu menggugat UMNO BN di Kubu Kuat ISA Samad, telah dikejutkan dengan kemenangan besar yang bukan sahaja memberi nafas baru kepada BN tetapi telah membawa sinar dan harapan baru kepada pemimpin yang dikatakan kitar semula. Kembalinya ISA dalam Politik N.Sembilan adalah satu cabaran bukan sahaja kepada dirinya tetapi juga kepada kawan dan lawan yang sudah pasti akan mencaturkan sesuatu samaada untuk menyokong, menyekat atau menganggu kerea politiknya. Biar apa yang dikata kepadanya, hakikatnya ISA dah menang, bekas MB N.Sembilan ini yang pernah menyandang kerusi naib presiden UMNO ini tentunya mahu memulihkan semula maruahnya yang tercemar angkara politik dendam, cantas mencantas yang sudah sinonim dengan UMNO.

Rakan politik wangnya di melaka yang berjiran rapat kini masih lagi duduk di Kerusi YAB MB juga mungkin tumpang gembira atas kemenangan bekas rakan sejawatannya dalam UMNO dulu kerana tiada apa yang perlu digusarkan kerana rakyat masih mahukannya duduk di situ, kesalahan yang dilakukan Ali Rustam bukanlah kesalahan jenayah jika pandangan NAJIB@PM1MALAYSIA diambil kira kepada ISA Samad.

Rakyat Bagan Pinang telah membuat pilihan mereka sendiri, isu-isu yang dibangkitkan oleh PAS dan BN telah dinilai oleh pengundi, mereka lebih memihak kepada jasa ISA kepada mereka dari isu-isu nasional.

*****

1 ulasan:

ady berkata...

askm..sy setuju bab ni..org mcm mamat iso ni myusahkn rakyat je..dh mkn sampai perut buncit lg mau kaya...klu blh buang je jauh2 sampai ke negeri pasir bedegung...mat iso mat iso...1 malaysia peribadi d utamakan rakyat d belakangi...