Sahabat Purnama

Sabtu, 26 Disember 2009

PANDANGAN IKHLAS: Pemimpin PAS perlu perkukuh ukhwah kepimpinan

norhalim mh

Salam Ukhwah:

YAB Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat,
YB Tuan Guru Dato' Seri Abdul Hadi Awang,
YB Saudara Nasharudin Mat Isa,
YBhg Saudara Mustafa Ali,
YB Dato' Dr. Hasan Ali,
YBhg Saudara Idris Ahmad,
YB Khalid Samad. 

Pemimpin yang tersenarai di atas saya kategorikan sebagai mereka yang banyak mengeluarkan pandangan di media dan sering menjadi perhatian sejak selepas Pilihanraya Umum ke 12 pada 8 Mac 2008 yang lalu. Semua pemimpin-pemimpin yang disenaraikan dikatakan oleh pihak musuh sebagai cuba mengelirukan rakyat, mohon duduk dan berbincanglah secara musyawarah mencari satu penyelesaian bagaimana mahu berhadapan dengan media, banyak pandangan pemimpin-pemimpin yang saya sayangi ini telah diputar belitkan media umno yang sememangnya berniat jahat mahu memecahbelahkan PAS. 

Pandangan saya yang ikhlas untuk melihat PAS terus mara ke hadapan menyebar luaskan pengaruh bagi menarik lebih ramai lagi rakyat menyokong perjuangan PAS, saya merayu dan sangat-sangat berharap bahawa perkara ini perlu diselesaikan segera jika mahu undi PAS bertambah pada Pilihanraya Umum ke 13 kelak.

PAS sekarang dilihat lebih banyak berselisih pandangan sesama sendiri berbanding ke arah membawa PAS ke mercu kejayaan.  Tempoh masa yang masih ada perlu diambil kira supaya tempoh ini diisi dengan program-program mengisi kemenangan bukannya kita hanya sibuk bercakaran sesama sendiri sebagaimana umno dan gerombolannya.  Rakyat di luar sana sedang memerhatikan tingkah laku kita yang memimpin satu jemaah besar yang sangat-sangat mereka harapkan sebagai pengganti umno pada pilihanraya umum ke 13 akan datang, janganlah dipersiakan harapan rakyat ini, realisasikanlah dasar negara berkebajikan yang diwar-warkan itu mengikut kemampuan yang ada, Insyallah rakyat yang sayangkan negara ini dan perjuangan Islam akan membantu pemimpin-pemimpin harapan rakyat ini meyebarluaskan sepenuhnya pengaruh PAS sehingga rakyat akan merasai PAS adalah satu-satunya wadah yang mereka sangat perlukan bagi mendaulatkan Islam di bumi Malaysia yang tercinta ini. Wwlam.

_norhalim mh

1 ulasan:

remyeffendy berkata...

betul tu... saya sangat bersetuju dengan pandangan tuan...Pemimpin jangan ingat berada dalam zon selesa sahaja, jangan salahkan rakyat jika mereka2 yang disenaraikan ini ditolak rakyat PRU 13! Selamatkan PAS sebelum terlambat...