Sahabat Purnama

Ahad, 18 Oktober 2009

1MALAYSIA Di 2 Perak Hari ini, Harap Najib Jangan Lupa Untuk Umumkan hasrat Bubarkan DUN Perak

Cina Islam menulis :-

Media melaporkan semua persiapan berjalan lancar untuk pelancaran program '1 Malaysia Bersama Rakyat Negeri Perak' oleh Perdana Menteri 1 Malaysia, Najib Tun Razak di Stadium Perak di sini malam ini.

Majlis pelancaran kononnya akan dihadiri lebih 50,000 rakyat pelbagai kaum dan agama.

Selain persembahan nyanyian dan kesenian, program yang akan dilancarkan pada 8.30 malam itu juga dimeriahkan dengan pelbagai acara seperti pameran dan gerai jualan yang bermula sejak pagi tadi.Program itu adalah yang julung kali diadakan dan ia akan dilancarkan di setiap negeri selepas Perak.

Semalam saya mengikuti dua program di Tambun Ipoh, satunya majlis sambutan Aidilfitri PAS Cawangan Batu 5 dan selepas ini memberikan kuliah di Surau di cawangan yang sama.

Laporan diberikan di mana sekolah dan jabatan kerajaan dikerah sepenuhnya untuk mengumpulkan sebanyak mungkin pengunjung. Mereka dijanjikan dengan duit RM 10 , makan free dan bas percuma. I nilah trend lama UMNO dan BN untuk meramaikan majlis rasmi, itupun bukan boleh dijamin kejayaannya.

Sambutan diadakan di Stadium tertutup mungkin untuk mengelakkan sebarang kemungkinan jika hujan yang berlarutan turun di Ipoh akhir-akhir ini mengagalkan kehadiran yang diharapkan.

Yang saya fikirkan sejak kelmarin benarkah Staidum Inderamulia boleh memuatkan 50,000 orang, setahu saya ianya agak kecil dan mungkin separuh dari itu sudah pun boleh penuh. Inilah kiraan standard yang dibuat oleh UMNO dan BN 1 boleh jadi 3 orang.

Akhirnya saya harapkan Najib datang ke Perak dengan 1 hasrat untuk menyelesaikan kemelut yang sedang dihadapi, buktikan slogan "rakyat didahulukan " . Dengarnya beliau akan mengadap DYMM Sultan Perak, semuga itu termasuk dalam agenda untuk dipersembahkan kepada tuanku Sultan.

blog cinaislam

Tiada ulasan: