Sahabat Purnama

Isnin, 16 November 2009

Guan Eng dedah minit sulit mesyuarat

Nov 16. Mesyuarat exco kerajaan negeri Pulau Pinang pada Jumaat ini akan membatalkan tahap kerahsiaan minit mesyuaratnya yang sebelum ini berhubung status sekeping tanah, yang kini menjadi kontroversi, kata Ketua Menteri Lim Guan Eng.

Beliau berkata, dalam satu kenyataan hari ini, pendedahan minit mesyuarat berkaitan keputusan itu mampu memberi gambaran yang jelas tentang tujuan sebenar penukaran hak milik tanah daripada pegangan pajakan kepada hak kekal yang akan dibangunkan oleh PDC Heritage Hotel Sdn Bhd.

Sebelum ini, ADUN Pulau Betong, Muhammad Farid Saad, mendakwa Lim memberi maklumat salah kepada DUN Pulau Pinang apabila memaklumkan tiada pertukaran status pegangan tanah dibuat di negeri itu dari April hingga Jun tahun ini tetapi terdapat laporan menyatakan kerajaan negeri telah meluluskan permohonan untuk menukar tempoh pegangan secara pajakan kepada kekal.

Pagi ini Lim sepatutnya mengadakan satu sidang akhbar selepas menerima kunjungan pegawai sebuah syarikat dari India tetapi bergegas meninggalkan pejabatnya dengan alasan untuk ke lapangan terbang kerana hendak ke Kuala Lumpur.

Beliau mengarahkan setiausaha akhbarnya Cheong Yin Fan untuk mengedar kenyataan akhbarnya itu. BERNAMA

_malaysiakini bm

Tiada ulasan: