Sahabat Purnama

Isnin, 30 November 2009

Korban DUN Sura Melebihi Parlimen Dungun

DUNGUN - Cuaca yang baik bermula Khamis lalu, memberi peluang kepada sebahagian besar umat Islam untuk menyempurnakan ibadah qurban sempena Eidil Adha pada tahun ini.

http://buletinonline.net/images/stories/berita14/korbanwhassan1.jpgSebanyak lebih 60 ekor lembu di DUN Sura telah disembelih dan dikorbankan sempena Eidul adha sepanjang hari raya pertama dan kedua baru-baru ini, melebihi dari jumlah Parlimen Dungun sebagaimana dilaporkan akhbar perdana.

Menurut Laman Blog N27 DUN Sura, Majlis Tindakan DUN Sura telah mengambil inisiatif menyelaras qaedah agihan daging qurban bermula sejak tahun lalu.

Sementara itu sebanyak 365 kampit beras yang disumbangkan melalui YB ADUN Sura, Ustaz Haji Wan Hassan Mohd Ramli turut diagihkan kepada faqir miskin di seluruh cawangan dalam DUN Sura.

Setiap mereka juga penerima agihan daging qurban yang diserahkan melalui PAS Cawangan ke setiap rumah yang telah dikenalpasti.

Setiap PAS Cawangan mengenalpasti seramai sekurang-kurangnya 25 hingga 30 orang faqir miskin sebagai penerima sumbangan ini._buletinonline

Tiada ulasan: